Jak obniżyć koszt strony internetowej o 70%? 1

Jak obniżyć koszt strony internetowej o 70%?

Jeśli planujesz stworzenie nowej strony internetowej dla Twojego biznesu, to mam dla Ciebie kilka cennych wskazówek, które pomogą Ci obniżyć koszt wykonania Twojej nowej witryny. Z doświadczenia przyznam, że koszt wykonania strony internetowej spadnie nawet o 70%, jeśli zastosujesz wszystkie 4 z moich zaleceń.

Zbudowanie strony to współpraca

Gdy decydujesz się zatrudnić firmę lub freelancera, by stworzył dla Ciebie stronę internetową, to rozpoczynasz proces, który bardziej przypomina współpracę niż transakcję kupna-sprzedaży.

Pamiętaj, że chcesz stworzyć coś unikalnego – coś, co jeszcze nie istnieje. Dlatego ważne jest, żebyś zrozumiał jak ten proces wygląda od strony wykonawcy, a wykonawca z kolei może dowiedzieć się wszystkiego o Twojej firmie tylko od Ciebie.

Minimalizm – docenią go Twoi klienci … i Twoja kieszeń!

W mojej pracy z klientami, którzy chcą stworzyć nową stronę dla swojego biznesu najpierw staram się dowiedzieć jaka jest natura biznesu, a potem nakreślić szkielet strony. Bardzo ważny jest tutaj minimalizm.

Często spotykam klientów, którzy chcieliby na stronie mieć wszystko. A to potworny błąd.

Od samego początku chcemy ograniczyć ilość zbędnych treści tak, aż zostanie nam tylko to, co niezbędne. Strona może być Twoim najlepszym sprzedawcą, ale będzie jej trudno przekonać choćby jednego klienta, jeśli będzie przeładowana niepotrzebną treścią.

Rozumiem, że możesz widzieć taki zabieg jako ograniczenie, ale kto powiedział, że strony internetowej nie można rozwijać?

Dobrze, jak zatem zmniejszyć koszt wykonania nowej strony i wyraźnie podnieść jej jakość? Prosta odpowiedź: przygotować się! A możesz to zrobić w 4 krokach.

Jak obniżyć koszt strony internetowej o 70%? 2

Ustal, jaki cel ma spełniać Twoja nowa strona

Każda strona internetowa jest inna – o ile nie jest stworzona przez jakiś darmowy generator. I to jest ważne. W końcu Twoja strona ma podkreślać unikalny charakter Twojej firmy.

Tak samo ważny jest zatem cel, jaki ma spełniać. Zastanów się: do czego jest Ci ona potrzebna?

Strona internetowa jest potężnym narzędziem Twojej reklamy i jej głównym zadaniem jest skłonić użytkowników do podjęcia jakiegoś działania. Ale jakie to działanie? Co odwiedzający ma zrobić, aby być o krok bliżej do zostania Twoim klientem?

Działań, które użytkownik może podjąć na Twojej stronie, jest wiele, ale musisz zdecydować się tylko na jedno. Zależnie od tego, czym zajmuje się Twoja firma i jaką przyjąłeś strategię pozyskiwania klientów, możemy wyróżnić kilka prostych akcji:

  • wykonanie telefonu
  • wypełnienie formularza
  • zostawienie swoich danych do kontaktu
  • zakupienie produktu
  • zarezerwowanie usługi
  • zapis na newsletter
  • zakup biletów
  • zabookowanie spotkania
  • darowizna na rzecz fundacji
  • polubienie na Facebooku
  • podpisanie petycji
  • pobranie pliku
  • itd. itd.

Zauważ, że po wybraniu celu strony, każde kolejne działanie staje się o wiele prostsze. Gdy wiemy, co użytkownik ma na stronie zrobić, to oczywistym jest, że każdy element strony ma przyczyniać się do osiągnięcia celu. Nie ma więc miejsca na zbędne treści!

Dzięki wybraniu konkretnego celu zredukujesz liczbę podstron, treści pisanych, zdjęć, grafik, skryptów.

Słowem: wykonawca będzie miał mniej pracy, a w Twojej kieszeni zostanie więcej pieniędzy na inne inwestycje.

Jak obniżyć koszt strony internetowej o 70%? 3

Przygotuj wszystkie treści i zdjęcia

Wiesz już, po co Ci strona internetowa. Ustaliłeś jakie działanie ma podjąć użytkownik. Teraz zastanów się, jak go do tego przekonasz.

Jakie treści stuprocentowo muszą znaleźć się na Twojej stronie?
Czy konieczne jest umieszczanie wielu multimediów?
Czy możesz przygotować wszystkie teksty, zdjęcia, filmy, itd.?

Zacznijmy od struktury treści, czyli czegoś, co w żargonie nazywamy Architekturą Informacji.

Przykładowa struktura strony może wyglądać tak:

  • Strona główna
  • Usługi
    • Usługa 1
    • Usługa 2
    • Usługa 3
  • Nasze realizacje
  • O nas
  • Kontakt

Projektując strony internetowe ważne jest dla mnie logiczne rozmieszczenie treści tak, aby połączyć cele biznesowe klienta z celami użytkowników strony. Tylko to gwarantuje, że Twoja strona będzie sprzedawać!

Czasem dobrym rozwiązaniem jest rozmieszczenie treści na osobnych podstronach, ale też zdarza się, że polecam klientom rozważenie strony jako jednej podstrony, czyli tzw. one-page – przewijanej z góry na dół. Takie rozwiązanie działa szczególnie dobrze, gdy klient nie posiada lub nie potrzebuje dużej ilości treści na stronie.

Przygotuj również wszystkie treści pisane – opisy usług lub produktów, informacje o swojej firmie, dane kontaktowe, ale też zadbaj o to, aby wykonawca otrzymał od Ciebie dobrej jakości zdjęcia.

W ten sposób znacznie skracasz czas jego pracy, co przekłada się na niższy koszt wykonania Twojej strony.

Jak obniżyć koszt strony internetowej o 70%? 4

Używaj gotowych rozwiązań

Zastanów się czy tak naprawdę potrzebujesz, aby wszystko było stworzone od zera.

Zapytaj swojego wykonawcę, czy możecie skorzystać z szablonu, który dostosujecie do Twoich potrzeb. Obecnie profesjonalne szablony oferują pełną dowolność w strukturze i wyglądzie strony internetowej. Innymi słowy, dwie strony stworzone na tym samym szablonie, mogą wyglądać zupełnie inaczej!

Ważna uwaga. Poza paroma wyjątkami, uważam, że nie warto decydować się na system zarządzania treścią, jeśli licencję na jego wykorzystanie posiada tylko wykonawca. Takie rozwiązanie spotkasz w ofercie wielu agencji pod nazwą “autorski system zarządzania treścią (CMS)”.

Jest tyle dobrych, darmowych CMS’ów na rynku, że nie warto wymyślać koła na nowo. Szczególnie jeśli zależy Ci po prostu na porządnej stronie i nie masz konkretnych wymagań technicznych.

WordPress jest wspaniałym przykładem darmowego CMS, na którym wykonawca może stworzyć doskonałą stronę biznesową.

Gotowe wtyczki, skrypty, systemy, ale też zdjęcia czy grafiki w rękach odpowiedniego wykonawcy mogą przełożyć się na wspaniałą, profesjonalną i tanią stronę internetową.

Jak obniżyć koszt strony internetowej o 70%? 5

Wybierz odpowiedniego wykonawcę

Czym kierować się wybierając odpowiednią osobę lub firmę do wykonania Twojej nowej strony internetowej?

Niektórzy powiedzą, że za dobrą stronę trzeba dużo zapłacić, inni – że nie warto przepłacać. Ale ja mam inne podejście: dobry wykonawca nie jest ani drogi, ani tani, natomiast pomoże Ci obniżyć niepotrzebne wydatki.

Idealny wykonawca będzie Cię przekonywać do zrezygnowania z kosztownych pomysłów jeśli nie przełożą się na wyraźny zysk. Wybierz takiego wykonawcę, który pomoże Ci zaoszczędzić pieniądze.

Drugim, ważnym czynnikiem jest doświadczenie. Łatwo to sprawdzić przeglądając realizacje wykonawcy. Czy jego strony są wizualnie estetyczne? Czy wiesz jakie działanie powinieneś wykonać na stronie? Czy strona mogłaby mieć mniej treści? Czy strona w unikalny sposób prezentuje firmę? Czy jest dostępna na smartfonie? I czy gdyby to była Twoja strona, to byłbyś z niej zadowolony?

Reszta zależy od waszego kontaktu. Czy wykonawca chce Ci sprzedać swoje usługi, czy jednak skupia się od razu na zadaniu? Czy podpowiada Ci lepsze rozwiązania? Czy ma pomysł na Twoją stronę?

Podsumowując

  • Ustal cel strony i zastanów się jakie działanie mają podjąć odwiedzający, aby zrobić krok w kierunku zostania Twoim klientem
  • Przygotuj listę podstron, treści pisane oraz zdjęcia i inne informacje przed rozpoczęciem projektu
  • Zapytaj wykonawcę jakie gotowe rozwiązania możecie przystosować do potrzeb Twojej nowej strony
  • Wybierz wykonawcę z doświadczeniem, który będzie nastawiony na redukowanie Twoich kosztów

Jeśli zastosujesz się do tych kroków, to gwarantuję Ci, że Twoja nowa strona internetowa nie tylko znacznie zyska na jakości, ale też w Twojej kieszeni zostanie więcej pieniędzy na inne inwestycje lub przyjemności.

Możesz również skorzystać z naszej oferty – stworzenie strony internetowej dla Twojej firmy.

Bartek Szczepaniak

Bartek Szczepaniak

Strateg, growth marketer, prelegent, przedsiębiorca. Generuję Klientów dla Biznesu dzięki kampaniom reklamowym, automatyzacji marketingu i projektowaniu strategii marketingowej. Prywatnie tworzę muzykę, bawię się w akrobatykę i kąpię się zimą w jeziorze.
-
👉 IGNIST.pl - strona firmowa.

Dołącz do rosnącej społeczności