Ktoś, kto nie popełnia błędów, nie działa. Tylko posuwanie się naprzód, popełnianie błędów i podejmowanie ryzyka może dać Ci rezultaty i doprowadzić do zwycięstwa

Omówienie kroków, które należy wykonać, aby anulować zlecenie płatnicze

Jak odwołać zlecenie płatnicze Marcin Kania ★★★★★

Odwołanie zlecenia płatniczego wykonanego za pośrednictwem systemu bank-klient jest możliwe pod warunkiem, że od momentu jego przyjęcia przez Bank upłynęło nie więcej niż 10 dni. Można to zrobić za pomocą banku klienta. Konkretna organizacja kredytowa może mieć swoje własne niuanse, ale ogólnie algorytm działania jest uniwersalny.

Konieczne jest, aby

 

Instrukcje

Krok 1

Zaloguj się do banku klienta. Najczęściej w tym celu należy wprowadzić nazwę użytkownika i hasło, a także użyć identyfikatora Zwykle znajdującego się na urządzeniu zewnętrznym - dysku flash USB lub styred. Ten klucz jest zwykle generowany na stronie internetowej banku przy pierwszym logowaniu lub wydawany klientowi w biurze instytucji kredytowej po złożeniu wniosku o połączenie z systemem.

Krok 2

Otwórz listę zamówień. Najczęściej w tym celu na stronie początkowej banku klienta należy kliknąć link prowadzący do listy dokumentów, a następnie do zleceń płatniczych. W niektórych przypadkach bezpośredni link prowadzi do strony z listą dokumentów z tej, która otwiera się po pomyślnej autoryzacji w systemie.

Krok 3

Wybierz ten, który chcesz odwołać, i kliknij go lub otwórz dokument dostarczony w inny sposób w interfejsie banku. Powszechną opcją jest wybranie żądanego zlecenia płatniczego, klikając znacznik wyboru obok wymaganego dokumentu, a następnie w menu do pracy z wybranym zleceniem płatniczym kliknij odpowiednie polecenie, na przykład, aby otworzyć zlecenie płatnicze lub pracować z nim (nazwy opcji są różne).

Krok 4

Otwórz menu i wybierz polecenie wycofania dokumentu (nazwa tej opcji może być różna w różnych bankach). Następnie otworzy się osobne menu lub nowa strona - na przykład do sporządzenia listu motywacyjnego do banku.

Krok 5

W razie potrzeby wypełnij list motywacyjny (najprawdopodobniej będziesz musiał to zrobić), podaj w nim powód anulowania płatności: na przykład dokument nieprawidłowo określa kwotę lub cel płatności. Jeśli nie wypełni listu motywacyjnego, dokument prawdopodobnie nie będzie mógł zostać wysłany do banku w celu przetworzenia.

Krok 6

Wypełnij i zapisz zapytanie, klikając odpowiedni przycisk.

Krok 7

Użyj poleceń dostarczonych przez interfejs systemu, aby przejść do listy zapytań. Najczęściej jest to osobny link z sekcji ogólnej do pracy z dokumentami (jeden poziom lub więcej powyżej strony listy zleceń płatniczych). W niektórych przypadkach bezpośrednie linki z innych sekcji mogą prowadzić do żądań klientów.

Krok 8

Wyróżnia nowo wygenerowany wniosek o odwołanie zlecenia płatniczego, zaznaczając go w przewidzianym dla niego polu lub w inny sposób, zgodnie z dziennikiem interfejsu konkretnego systemu.

Krok 9

Polecenie podpisania żądania i wysłania go do banku w celu przetworzenia.

Krok 10

Sprawdź zmianę statusu anulowanej płatności. W razie potrzeby sprawdź przyczynę odmowy przetworzenia żądania. Jeśli są to błędy, które popełniłeś, popraw je (może to wymagać otwarcia żądania i umożliwienia funkcji edycji lub powtórzenia wypłaty płatności od zera), sfabrykuj żądanie i wyślij je do recyklingu. W przypadku trudności skontaktuj się z bankiem w celu uzyskania pomocy.


Przygotowaliśmy listę brokerów, których zalecamy ominąć.


Komentarze (0)