Jak przygotować swoją firmę na ciężkie czasy? 1

Jak przygotować swoją firmę na ciężkie czasy?

Przedsiębiorcy patrzą z niepokojem w przyszłość. Wiele spółek notuje ogromne spadki, a wraz z nimi odczuwają to mniejsze firmy. Co zrobić, by przetrwać kryzys? O tym piszemy w artykule.

Wybuch epidemii (już teraz pandemii!) koronawirusa odbija się boleśnie na wielu branżach, w tym eventowej, rozrywkowej, gastronomicznej, czy odzieżowej. Niektóre spółki w ciągu 2 dni straciły nawet 35% swojej wartości!

A co z małymi i średnimi firmami? Tu sytuacja również nie wygląda najlepiej. Wiele małych i mikro firm to podwykonawcy dla większych podmiotów, które zamrażają swoje inwestycje.

Według ekonomistów możemy spodziewać się kryzysu, który uderzy w każdy sektor gospodarki. Niestety nie wiadomo, ile potrwa, ale specjaliści zalecają, by przygotowania rozpocząć już teraz.

Jak zabezpieczyć swoją firmę przed nadchodzącym kryzysem?

Sprawdź skuteczność swojego marketingu

Nie ma lepszego momentu by przyjrzeć się swoim działaniom marketingowym. Małe i duże firmy często nieświadomie tracą ogromne pieniądze na nieskuteczne kampanie. Dopiero gdy kryzys przynosi zauważalne spadki liczbie nowych klientów lub sprzedaży w sklepie, przedsiębiorcy podejmują działanie. Co z tym zrobić?

Rozważ przejście na model rozliczenia za efekt. Zapytaj swoją agencję, czy zgodzi się rozliczać za zdobytego klienta lub w oparciu o procent od sprzedaży. Marketing to inwestycja, dlatego jeśli zauważyłeś spadki – reaguj od razu i renegocjuj warunki.

Możesz również zgłosić się do nas – ignist.pl – od początku istnienia rozliczamy się za efekt ze swoimi klientami.

Link do kontaktu w poniżej, w stopce autorskiej 👇👇👇

Dowiedz sie jak skutecznie prowadzić marketing

W środę i czwartek (8 i 9 kwietnia 2020) warto wziąć udział w konferencji online “Marketing tu i teraz – jak sobie poradzić w kryzysie i po nim”.

18 ekspertów marketingu przekaże tonę praktycznej wiedzy, która pomoże Ci uratować przypływ klientów dla Twojej firmy.

Ja też na niej wystąpię i podpowiem – Jak firma usługowa może tanio i skutecznie generować klientów w Internecie.

Ceny biletów zaczynają się od 74 zł, a z kodem BARTEK50 otrzymasz 50% zniżki. To tylko kilka dyszek, a może zmienić bardzo dużo!

Zapisz się na konferencję 👉 KLIKNIJ TUTAJ

Podnieś efektywność sprzedaży

Niektóre branże skazane są na spadki w sprzedaży, ale nie wszystkie. Zdecydowana większość sektorów gospodarki odczuje obniżenie popytu na produkty czy usługi, natomiast nie oznacza to, że będzie to spadek do zera. 

W czasach kryzysu upadają firmy, które nie potrafią dostosować się do zmieniających się warunków, a przeżywają i rosną te, które podejmą zdecydowane działania.

Jednym z takich działań jest zwiększony wysiłek na rzecz podniesienia sprzedaży. Istnieje duża szansa, że nie uda się podnieść sprzedaży, ale trzeba położyć na nią o wiele większy wysiłek.

Ogranicz niepotrzebne wydatki

Kryzys to czas, w którym poważnie przyglądamy się swoim przychodom i wydatkom. Jeśli Twoja firma posiada zobowiązania, które mogą ją przeciążyć, to działaj już teraz.

Tak naprawdę nie wiemy, jak długo potrwa obecne zamieszanie, a prognozy wahają się od średnio pesymistycznych do bardzo pesymistycznych. Dla wielu firm, szczególnie z zagrożonych branż, drastyczne działania mogą być jedyną drogą.

Rozważ przeniesienie działalności do Internetu

Zgodnie z zaleceniami, każdy kto może, powinien zostać w domu. To oznacza, że wszelkie aktywności w grupie, miejscach publicznych i wydarzeniach, zostaną ograniczone do minimum.

Wzrost natomiast notują wszystkie branże związane z zakupami bez wychodzenia z domu. Będzie to na pewno e-commerce, ale nie zapominajmy o e-learningu – prowadząc takie kampanie, widzę, że z dnia na dzień zainteresowanie rośnie. Jeśli kryzys będzie trwał kilka miesięcy, to może warto już teraz przenieść część działań do Internetu?

Pobierz nasz Generator Klientów – Twój pierwszy w pełni zautomatyzowany system do zdobywania klientów w Internecie.

Podsumowanie

Działaj zdecydowanie już teraz! Niektórzy zbudowali swoje imperium w czasach kryzysu, dla innych był to śmiertelny cios. Niestety, do tej grupy należą głównie ci przedsiębiorcy, którzy chcieli “przeczekać” lub całkowicie przegapili odpowiedni moment na przygotowanie się na ciężkie czasy.

Bartek Szczepaniak

Bartek Szczepaniak

Strateg, growth marketer, prelegent, przedsiębiorca. Generuję Klientów dla Biznesu dzięki kampaniom reklamowym, automatyzacji marketingu i projektowaniu strategii marketingowej. Prywatnie tworzę muzykę, bawię się w akrobatykę i kąpię się zimą w jeziorze.
-
👉 IGNIST.pl - strona firmowa.

Dołącz do rosnącej społeczności