Rachunek zysków i strat Delta Air Lines: na co zwrócić uwagę

Analitycy szacują skorygowany EPS na 0,10 USD w porównaniu do -2,53 USD w IV kwartale roku obrotowego 2020. Oczekuje się, że współczynnik obciążenia wzrośnie r/r, ale nieznacznie spadnie w porównaniu z III kwartałem roku obrotowego 2021. Oczekuje się, że dochody będą rosły trzeci kwartał z rzędu, ale w wolniejszym tempie, ponieważ popyt na podróże nadal rośnie.
Delta Air Lines Inc. (DAL) osiągnęła pierwszy skorygowany zysk od początku pandemii COVID-19 na początku 2020 r. w trzecim kwartale. Popyt na podróże powoli wracał w ciągu ostatniego roku w związku z wprowadzeniem szczepionek i złagodzeniem ograniczeń w podróżowaniu. Pomimo rozprzestrzeniania się nowych wariantów koronawirusa, takich jak Delta i Omicron, linia lotnicza poinformowała w zeszłym miesiącu, że popyt i ceny nadal rosną. Zarząd Delta z przekonaniem powiedział wtedy, że linia lotnicza zaksięguje zysk zarówno w czwartym kwartale 2021 r., jak i w całym fiskalnym 2022.
Inwestorzy będą uważnie przyglądać się sile zysku i odbicia przychodów Delta, gdy firma ogłosi zarobki 13 stycznia 2022 r. za czwarty kwartał roku obrotowego 2021. Analitycy spodziewają się, że linia lotnicza zaksięguje swój drugi z rzędu dodatni skorygowany zysk na akcję (EPS) po serii sześć prostych, skorygowanych kwartalnych strat od początku pandemii. Oczekuje się, że przychody będą rosły w szybkim tempie, choć wolniej niż w poprzednich dwóch kwartałach.
Inwestorzy skupią się na współczynniku wypełnienia Delta, kluczowym wskaźniku wykorzystywanym przez przewoźników lotniczych do oceny, jaki procent płatnych miejsc pasażerskich jest zapełniony. Analitycy spodziewają się, że współczynnik obciążenia przewoźnika będzie prawie dwukrotnie wyższy niż w czwartym kwartale roku obrotowego 2020, kiedy popyt na podróże drastycznie spadł podczas pandemii. Ale nadal oczekuje się, że będzie poniżej poziomów sprzed pandemii.
Akcje Delty radziły sobie gorzej na całym rynku w ciągu ostatniego roku. Akcje osiągały lepsze wyniki przez większość pierwszej połowy ubiegłego roku, ale zaczęły pozostawać w tyle pod koniec czerwca 2021 r. Poza kilkoma dniami lepszych wyników na początku października, akcje nadal pozostawały w tyle za resztą rynku. Akcje Delta zapewniły łączny zwrot w wysokości 4,6% w ciągu ostatniego roku, znacznie poniżej łącznego zwrotu z indeksu S&P 500 wynoszącego 24,0%.
Historia zysków delta
Delta poinformowała o wynikach za III kwartał 2021 r., które przewyższyły oczekiwania analityków. Linia lotnicza opublikowała swój pierwszy dodatni skorygowany EPS od ostatniego kwartału roku obrotowego 2019, przed rozpoczęciem pandemii. Przychody wzrosły o 199,0% rok do roku (r/r), wyznaczając drugi kwartał wzrostu po pięciu kolejnych kwartałach spadków przychodów.
W drugim kwartale roku obrotowego 2021 spółka pobiła konsensus analityków, mimo że odnotowała szóstą z rzędu, kwartalną, skorygowaną stratę na akcję. Przychody wzrosły o 385,4%, pierwszy wzrost od czwartego kwartału roku obrotowego 2019. Delta zauważyła, że krajowe podróże rekreacyjne w pełni powróciły do poziomu z 2019 r. i że widać oznaki poprawy zarówno w zakresie podróży służbowych, jak i międzynarodowych.
W czwartym kwartale roku obrotowego 2021 analitycy spodziewają się, że Delta ogłosi swój drugi kwartał dodatniego skorygowanego EPS od początku pandemii. Oczekuje się, że przychody wzrosną o 127,4%, co byłoby trzecim z rzędu kwartałem wzrostu. W całym roku obrotowym 2021 analitycy spodziewają się skorygowanej straty na akcję w wysokości 4,15 USD, czyli mniej niż połowę straty na akcję odnotowanej w poprzednim roku. Oczekuje się, że roczne przychody wzrosną o 71,0%, co stanowi znaczną poprawę po ubiegłorocznym spadku o 63,6%.
Delta Kluczowe statystyki
Jak wspomniano powyżej, inwestorzy skupią się również na współczynniku obłożenia Delta, kluczowym wskaźniku wskazującym, jaki procent dostępnych miejsc przewoźnika jest wypełnionych pasażerami płacącymi. Wysoki współczynnik obciążenia, w przeciwieństwie do niskiego współczynnika obciążenia, wskazuje, że duży odsetek miejsc jest zajęty przez pasażerów. Ponieważ koszty wysłania samolotu do lotu są względnie takie same, niezależnie od tego, czy na pokładzie jest 50 czy 100 osób, linie lotnicze mają silną motywację do obsadzenia jak największej liczby miejsc poprzez sprzedaż większej liczby biletów. Wyższe współczynniki obciążenia oznaczają, że koszty stałe linii lotniczej rozkładają się na większą liczbę pasażerów, co sprawia, że linia lotnicza jest bardziej rentowna. Pandemia doprowadziła do ograniczenia podróży lotniczych, pozostawiając linie lotnicze z wysokimi kosztami stałymi przy spadających wskaźnikach obciążenia i przychodach, których połączenie powoduje duże straty.
Przygotowaliśmy listę brokerów, których zalecamy ominąć.