Twoi followersi nie są wcale Twoi 1

Twoi followersi nie są wcale Twoi

Gdy razem z Olą zaczynaliśmy Talent Network i organizowaliśmy pierwsze wydarzenie, wszystko szło pięknie … no prawie.

Jesteśmy parą, która świetnie się dogaduje, a jeszcze lepiej współpracuje. Dopełniamy się perfekcyjnie – jej mocne strony to moje słabe, i jej słabe strony są moimi mocnymi. W naszym małym teamie ja jestem tym, który wymyśla, projektuje i planuje, a ona zajmuje się wykonaniem i dopilnowaniem – robi to perfekcyjnie.

Pierwszy event był jeszcze w fazie prototypowania, gdy poruszyłem temat budowania listy mailingowej. Taką listę chciałem zbudować z osób, które zapiszą się na wydarzenie. Ola ostro oponowała mojemu pomysłowi, bo nie byliśmy przygotowani na RODO i nikt inny tak nie robi … intuicyjnie wiedziałem, że warto zapisywać uczestników na email – by komunikować się z nimi bezpośrednio, ale nie potrafiłem dokładnie zwerbalizować moich postulatów, więc porzuciliśmy pomysł. Skoncentrowaliśmy się na pilniejszych kwestiach.

Trochę żałuję. Ale lekcję wyciągnąłem.

Dlaczego lista mailingowa jest absolutnie niezbędna, gdy budujesz biznes?

Wyobraź sobie, że rozpoczynasz swoją przygodę z nowym projektem. Pewnie założysz stronę na Facebooku lub profil na Instagramie. Z czasem liczba obserwujących będzie rosnąć – mam taką nadzieję!

Pytanie brzmi: czy ci followersi są Twoi?

Co się stanie, gdy Facebook powie: fajnie, że masz tylu obserwujących, ale nie będziemy wyświetlać Twoich treści wszystkim, no chyba że chcesz podbić ten post za 30zł, to wtedy spoko.

Fani na Facebooku, followersi na Instagramie lub subskrybenci na YouTube są tylko wypożyczoną grupą odbiorców. Nie należą do Ciebie, należą do serwisu, który wypożycza Ci ich uwagę – czasem za darmo, czasem za opłatą.

Jeśli chcesz mieć prawdziwą grupę realnych odbiorców, to musisz mieć ich maile. Tylko wtedy masz pewność, że nikt Ci ich nie zabierze, nikt nie ograniczy Twojego przekazu i nikt nie będzie mógł zniszczyć Twojego biznesu usuwając Twój fanpage, kanał lub profil.

Na dowód, świeża sprawa:

Twoi followersi nie są wcale Twoi 2
Twoi followersi nie są wcale Twoi 3


Bartek Szczepaniak

Bartek Szczepaniak

Strateg, growth marketer, prelegent, przedsiębiorca. Generuję Klientów dla Biznesu dzięki kampaniom reklamowym, automatyzacji marketingu i projektowaniu strategii marketingowej. Prywatnie tworzę muzykę, bawię się w akrobatykę i kąpię się zimą w jeziorze.
-
👉 IGNIST.pl - strona firmowa.

Dołącz do rosnącej społeczności